Дружелюбные, но нерешительные: отношение украинцев к предпринимательству

0
113

Около 40% украинцев хотели бы научиться предпринимательству и открыть собственное дело. Таков результат ежегодного глобального исследования о предпринимательстве, проводимого компанией Amway в 38 странах мира. В 2014 году своим отношением к самозанятости поделились 43 тыс. человек.

«В Украине по-прежнему не хватает образовательных программ, поддерживающих предпринимателей. А ведь именно на них стоит опираться – решительных, талантливых, инициативных», – комментирует Елена Якимчук, менеджер по корпоративным вопросам компании «Эмвей Украина».

Более половины респондентов из Украины (52%) уверены, что предпринимательству можно научиться, но при этом не все видят такие возможности в Украине. Почти каждый второй участник опроса (46%) отметил, что в нашей стране предпринимательское образование остается на крайне низком уровне.

Больше всего украинцы нуждаются в:
«практике предпринимательства» (40%),
«базовых навыках предпринимательства» (30%),
«изучении креативных и нестандартных подходов к решению задач» (29%).

Интересно, что в Украине считают, что предпринимательству лучше учить в вузе (31%), а в других странах уверены, что начинать нужно уже в школе (весь мир: 36%, ЕС: 38%).

В связи со сложной политической и экономической обстановкой в Украине в этом году зафиксировано снижение позитивного отношения к собственному бизнесу на 9% (2014: 67%, 2013: 76%). Вместе с тем украинцы уверены, что в нашей стране достаточно благоприятная среда для предпринимательства (53%) Это значительный рост по сравнению с прошлым годом – в 2013 году 45% отметили благоприятное отношение общества к предпринимательству. Наиболее оптимистично на идею создания собственного бизнеса смотрят молодые украинцы в возрасте до 35 лет – их 71%.

Основными причинами начала своего дела для украинцев остаются возможность получить «источник дополнительного дохода» (42%) и «самореализоваться, воплотить собственные идеи» (29%). «Независимость от работодателя, возможность быть самому себе руководителем» (22%) также влияют на желание людей открыть свой бизнес.

Ганапольский: Впереди будут колоны казахских танков, укомплектованных белорусскими пайками


Довірчі стосунки і зрозумілість умов ведення бізнесу – ключ до розвитку підприємництва в Україні

15 грудня 2014 року — Американська торгівельна палата за ініціативи «Емвей Україна» та підтримки Українського союзу промисловців і підприємців провела конференцію щодо розвитку підприємництва в Україні «Перспективи економіки України: стратегії розвитку малого та середнього бізнесу».

Конференція стала платформою для розробки стратегії поліпшення середовища для розвитку мікро-, малого та середнього бізнесу. Захід зібрав понад 80 учасників, а запрошені спікери – провідні спеціалісти, практики, представники бізнесу та бізнес-об’єднань, урядовці – поділилися досвідом і думками щодо створення гідних умов для зростання малого і середнього бізнесу в Україні.

Тарас Качка, в. о. президента Американської торгівельної палати в Україні наголосив на важливості дискусії щодо проблем і перспектив розвитку підприємництва та малого бізнесу в Україні: «Без успішної роботи малих та середніх підприємств в Україні неможливо буде побудувати нормальну систему економічних зв’язків». До того ж, за словами Тараса Качки, сфера інтересів таких підприємств не повинна обмежуватися локальним ринком: «Вже сьогодні є приклади успішного виходу малих підприємств на європейські ринки, однак їх повинно бути більше. Саме тому експерти Палати беруть активну участь в інформуванні представників бізнесу в регіонах щодо умов та перспектив виходу на іноземні ринки».

Олена Якимчук, менеджер з корпоративних зв’язків «Емвей Україна» представила результати Глобального звіту про підприємництво компанії Amway 2014-го року, в яких було окреслено ставлення до підприємництва та готовність розвивати власний бізнес як у світі, так і в Україні з фокусом на важливості освіти в області підприємницької діяльності.

Зі станом та проблемами малого і середнього бізнесу в Україні учасників конференції ознайомив віце-президент Українського союзу промисловців і підприємців Максим Кунченко: «Наразі можна окреслити три головні проблеми малого і середнього бізнесу в Україні: кредитування, державне регулювання і оподаткування бізнес-сектора. Щоб їх подолати, необхідно єдине – об’єднати зусилля всіх учасників ринку – держави, бізнесу, громадських бізнес-об’єднань. Тільки тоді ми зможемо зробити дійсно ефективні кроки».

Конференція відбулася у форматі панельних дискусій: «Практики взаємодії великого та малого бізнесу» та «План дій 2015: найважливіші кроки для створення більш комфортного бізнес-середовища». Під час обговорень спікери виокремили ТОП-5 ключових завдань для покращення бізнес-клімату в Україні:
Формування довірчих стосунків – серед бізнес-гравців та з владними структурами, співпраця і підтримка одне одного як по горизонталі, так і по вертикалі;
Забезпечення стабільної податкової системи – мають бути припинені постійні експерименти з Податковим кодексом і нарешті встановлена проста, прозора, зрозуміла система;
Об’єднання зусиль – для впровадження якісних змін необхідно створити єдину платформу для обміну досвідом та спілкування між урядом, бізнесом та громадськими бізнес-об’єднаннями;
Поширення інформації щодо наявних бізнес-можливостей – різноманітні гранти та підтримка з боку громадських і міжнародних організацій;
Формування бізнес-культури – бізнес-стосунки вимагають рівної відповідальності від усіх учасників процесу – як держави, так і підприємців. Не варто чекати лише на кроки з боку регулятора, необхідно починати з виховання себе.

Томаш Мурас, генеральний директор «Емвей Україна», зазначив: «Працюючи щоденно з Незалежними підприємцями Amway в Україні, я помічаю, що дуже багато людей і зараз, за нинішніх непростих умов, готові працювати багато і сумлінно. Все, що на мій погляд, потрібно для подальшого розвитку бізнесу в Україні, – це гарна, збалансована регулятивна система, підтримка держави і зменшення бюрократії».

Спікери:
— Тарас Качка, в.о. президента Американської торгівельної палати в Україні;
— Олена Якимчук, менеджер з корпоративних зв’язків «Емвей Україна»;
— Максим Кунченко, віце-президент Українського союзу промисловців і підприємців (УСПП);
— Ростислав Лукач, президент українсько-голландського бізнес-клубу «Оверсіз», експерт з інвестицій;
— Віктор Пономаренко, Генеральний директор ProCredit Bank;
— Катерина Рігг, менеджер групи підтримки малого бізнесу ЄБРР в Україні;
— Інна Ільєнко, менеджер розвитку постачальників молока компанії «Данон-Україна»;
— Світлана Нестеренко, представниця МСБ, засновниця компанії «Бабусина Торбинка»;
— Томаш Мурас, генеральний директор ТОВ «Емвей Україна»;
— Сергій Кіраль, заступник голови Комітету Верховної Ради України з питань промислової політики та підприємництва;
— В’ячеслав Биковець, генеральний директор Спілки підприємців малих, середніх і приватизованих підприємств України;
— Любомир Чорній, технічний радник проекту USAID «Впевнений бізнес – заможна громада», що виконується CIPE (Центр міжнародного приватного підприємництва);
— Ігор Каневський, головний редактор журналу «Бізнес», модератор дискусії.

Контакти: представник пресс-центру компанії «Емвей Україна» Леся Клочай, lesia.clochai@pleon.ua


ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here